A túlzottan édesszájú kismamák veszélyeztethetik a lánymagzatuk egészségét
|
A kismamák túlzott cukorfogyasztása akadályozhatja a lánymagzatok megfelelő tápanyagellátását, ám a fiúmagzatokra nézve nem jelent fenyegetést - figyelmeztetnek a szakemberek.
Az új-zélandi Auckland Egyetem kutatóinak különböző emlősökön végzett vizsgálatokkal sikerült kimutatniuk, hogy a terhesség ideje alatti fokozott cukorfogyasztásnak különböző hatásai vannak az állatok hím-, illetve nőstény magzataira. A szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy a cukor akadályozza a megfelelő tápanyagellátást. Tovább...
|
|
A nevetés segítheti a lombikbébi-eljárás sikerességét
|
Egy kisméretű tanulmány eredménye arra utal, hogy a nevetés segíthet azoknak a nőknek, akik lombikbébimódszerrel (IVF) kívánnak teherbe esni. 219 nő részvételével lefolytatott tanulmányukban izraeli kutatók megállapították, hogy az IVF-eljárás sikeresebb volt azoknál a nőknél, akiket az embrió méhbe való visszaültetését közvetlenül követően még a klinikán professzionális bohóc derített jókedvre. A nevettető produkciót megtekintő nők 36 százalékánál lett sikeres a beültetés, míg azoknál a nőknél, akik nem vettek részt ebben a programban, csak 20 százalékos volt a sikeres teherbeesés aránya. Tovább...
|
|
Gyermekgyógyászatban is lehet súlyos mellékhatása az alternatív kezelésnek
|
Vannak szülők, akik gyermekük betegségeit ma is szívesebben kezelik hagyományos gyógymódokkal, természetgyógyászati szerekkel, mint a korszerű orvostudomány nagy vizsgálatokkal bizonyított, hatásos készítményeivel. Ausztráliában több év tapasztalatai alapján ismertették a szakemberek ennek a jószándékú hitnek a veszélyeit.
Ausztráliában a gyermekgyógyászati statisztika két esztendei, jól ellenőrizhető anyagáról készült tanulmány. Tovább...
|
|
Több mint nyolcvan káros anyagot tartalmaz egy tízéves étrendje
|
A gyerekek szervezetébe nap mint nap számtalan káros vegyi anyag kerül be: egy tízéves gyermek ételében egy nap több mint nyolcvan, részben rákkeltő anyag található - derül ki egy francia fogyasztóvédelmi szervezet tanulmányából.
Habár a törvény által előírt határt szinte egyik esetben sem haladták meg az értékek, a Générations Futures (A jövő nemzedékei) eredményei rávilágítanak arra, hogy milyen vegyianyag-koktélnak vagyunk kitéve a mindennapokban. Tovább...
|
|
A kevesebb szülői nyaggatástól jobban csúszik a falat
|
A gyerekek annál jobban élvezik az étkezést, minél kevesebb nyomást gyakorolnak rájuk közben a szüleik - derült ki egy új tanulmányból.
A korábbi vizsgálatok már bebizonyították, hogy ha a szülők szigorú étkezési szabályokat írnak elő a gyermekeik számára, például teljesen kizárják az egészségtelen fogásokat, vagy éppen több ételfajtát próbálnak megszerettetni velük, akkor a fiataloknál nagyobb valószínűséggel alakulnak ki rossz táplálkozási szokások. Tovább...
|
|
Speciális tápszer segíthet a gyermekkori cukorbetegség megelőzésében?
|
A hagyományos tehéntej helyett adott speciális csecsemő tápszerrel talán megelőzhető lesz a gyermekkori 1-es típusú cukorbetegség kialakulása azoknál a fiataloknál, akik genetikailag hajlamosak az autoimmun betegségre - közölték finn szakemberek.
A biztató eredményeket egyelőre csak egy előzetes vizsgálat támasztja alá, amely során 230 olyan finn csecsemőt vizsgáltak meg, akik nem kaptak anyatejet. A közvetett bizonyítékok a speciális tápszer cukorbetegség megelőző hatását mutatták. Tovább...
|
|
Az ágynyugalom nem jó a terhesség alatt?
|
Sokan úgy vélik, hogy a várandós asszony és a megszülető baba számára a lehető legnagyobb biztonságot jelenti a maximális ágynyugalom és így a koraszülés is megelőzhető. Ez tévhit és sajnos, néha az ellenkezője igaz.
Judith A. Maloni, a Case Western University professzora, aki a terhességgel kapcsolatos kutatással foglalkozik évtizedek óta, most áttekintő tanulmányban foglalta össze mindazokat a tudományos ismereteket, melyek a várandós nők szigorú pihentetésével kapcsolatban születtek. Tovább...
|